Nog ééntje dan

6 mei 2016 - Pohang, Zuid-Korea

Ha allemaal! Vandaag nog 1,5 uur werken en morgen nog even, dan zit mijn stage er al weer op. Ik wil jullie nog één keer meenemen in mijn belevenissen, dan is het tijd voor mijn rondreis.

Als bedankje voor mijn supervisor en professor, had ik tulpen besteld. Begin deze week kwamen die binnen, en toen bleek het om stoffen tulpen te gaan. Ik heb het woord "stof" niet gezien op die hele website, waarschijnlijk omdat de website in het Koreaans was en niet in het Nederlands. Enfin, het gaat om de gedachte en dus nu verwelkt mijn dankbaarheid niet maar blijft voor eeuwig? Ofzo?

Gelukkig ben ik niet de enige die de afgelopen 6 maand het naar mijn zin heb gehad. Mijn supervisor heeft me mee uit eten genomen voor hond. De smaak is niet makkelijk te beschrijven, maar hij is wel speciaal. Ik vind het niet per se lekkerder (of minder lekker) dan bijvoorbeeld varken of rund, maar hier is het een delicatesse.

20160504_125138

Op woensdag nam de professor mij en een paar collega's die aan het zelfde project werken mee uit eten. We hebben Korean BBQ gehad. Dit was de 2e keer voor mij, maar dit ga ik zeker vaker doen. Het is niet duur per persoon, maar je moet vaak voor minimaal 2 of 3 personen bestellen. Ik weet niet of mijn ogen groter zijn dan mijn maag, die laatste mag er zeker wezen, maar Korean BBQ is niet heel geschikt om alleen te eten. Wellicht vind ik een paar geïnteresseerden in de guesthouses waar ik de komende weken ga verblijven.

20160504_18140820160504_181645

En vandaag had ik als good-bye mijn vrienden uit het lab uitgenodigd om te gaan eten in mijn favoriete restaurant. Ik kom er gemiddeld wel 2x per week (dat klinkt veel, maar ik eet dus 2x per dag in een restaurant of kantine).

20160506_191358

Als laatste afsluitertje ga ik morgen nog naar een bar met iedereen die komen wil, waarschijnlijk een paar man uit de internationale dormitory, misschien nog een paar anderen.

Dat klinkt allemaal alsof ik flink het feestbeest uit aan het hangen ben. Nu is dit niet helemaal een leugen, maar ondertussen ben ik hard bezig aan mijn verslag. De conclusie en samenvatting moeten nog, alsmede een bijlage en vrij grondige spellings-/stijlcontrole. Gelukkig heb ik in Nederland (na een week vakantie) nog een week om met een frisse blik de puntjes op de I (haha hoofdletter) te zetten.

Nu alleen nog de nieuwste reiscrisis oplossen: een vliegticket die op "Erik" ipv "Pieter Henderik" staat aanpassen. Ergens tijdens mijn veel-en-éénste poging om een niet-Koreaanse naam in te voeren op een Koreaanse website, ben ik even vergeten wat er in mijn paspoort staat. Uiteraard is de klantenservice ook geheel in het Koreaans. Joy!
Maandag laat ik de ticket cancelen door een collega, en ik heb al een nieuwe last-minute op een Engelse website gevonden. Zo te zien ga ik ondanks annuleringskosten er toch nog €1 of €2 op vooruit.

Als dat de laatste van mijn perikelen was, dan gaat mijn reis er zo uitzien:
09-05-2016: Vlucht naar Jeju-island (vanaf Busan, hier in de buurt)
17-05-2016: Vlucht naar Busan
17-05-2016: Vlucht naar Osaka, Japan (vanaf Busan)
23-05-2016: Vlucht naar Busan
Waarschijnlijk blijf ik 1 of 2 dagen in Busan, het schijnt daar nogal mooi te zijn.
Vervolgens terug naar Pohang, want ik laat mijn koffer van 23 kilo achter in Pohang tijdens mijn vluchten naar Jeju en Osaka.
Na een paar uur, of misschien de volgende ochtend, ga ik naar de volgende stad. Dit heb ik nog niet uitgezocht, want ik heb toch geen vluchten meer. Wellicht maak ik nog 1 of 2 stops, of ga direct naar Seoul.
29-05-2016: Vlucht van Seoul naar Amsterdam (met een stop in Frankfurt). Aankomst ergens in de avond.

Ik denk niet dat ik nog een blog zal schrijven vanuit Jeju of Osaka, en tijdens mijn laatste week zal ik (denk ik) constant wisselen van guesthouse, dus dan al helemaal niet. Dus tot ziens in Nederland dan maar!

1. Jelle:
    6 mei 2016
    Veel plezier met je vakantie en hopen dat je een beetje bij kunt komen van je drukke tijd.
    Geniet ervan!
  2. Leny:
    6 mei 2016
    Succes met de laatste dingen en een goede vakantie toegewenst.
    We horen de verhalen binnenkort wel
    Groetjes De lijnbaners
  3. Wim:
    8 mei 2016
    Bedankt voor de leuke verhalen. Geniet van je vakantie en een behouden thuiskomst gewenst!!
  4. Geke&Wietse:
    9 mei 2016
    Fijne vakantie en geniet van je vrijheid.